Blogbejegyzések

Az iskolaérettség alapjai 3. rész – Megoldások

Az okok boncolgatása és a megoldási lehetőségek keresése előtt visszatérnék az iskolaérettség kifejezésre. A pályán és a korosztállyal töltött eddigi 13 év alatt abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy egyszerre láttam bele a diagnosztikába és a fejlesztésbe, terápiába. Kezdőként mindenek felett hittem a diagnosztikában, s most is hiszem, hogy a

Tovább olvasom »

Iskolaérettség alapjai 2.rész

zandakadmn Iskolaérettség alapjai 2.rész Előző cikkünkben már 3 fontos képességet érintettünk, melyek az iskolaérettséghez elengedhetetlenek. Lássuk hát melyek azok, amelyek a továbbiakban a gyermekek és a szülők segítségére is lehet. Sorba véve a tárgyi tudást, a kognitív területeket, mit is kell ma tudnia egy iskolába lépő gyermeknek? A gyerekek sokszor egyedül

Tovább olvasom »

Az iskolaérettség alapjai

Az elmúlt 2 év nagy változást hozott abban, hogy kinek kell megkezdenie az általános iskola első évfolyamát, és erről ki dönt. Sok helyen sokat olvashatunk a témáról, nem is kívánom különösebben részletezni, csak nagyon röviden összefoglalva: jelenleg a szülő kezdeményezésére benyújtott dokumentumok alapján az Oktatási Hivatal erre a célra felállított bizottsága,

Tovább olvasom »

Az iskolaérettséget nem a kor határozza meg

Az iskolába lépés, az iskolaválasztás, az iskolaérettség egy igen sokszereplős jelenség. Részese a gyermek, aki megkezdi azt a bizonyos nagybetűs életet. Érintett a szülő, akinek nehéz döntéseket kell meghoznia. Jelen van az óvónő, akinek szerepe sajnos az utóbbi években jelentősen csökkent a döntés tekintetében, de épp ezért munkája talán még

Tovább olvasom »

Adventi játékok

A napokban eszméltem rá, hogy hamarosan itt van a karácsony. Igazából egy Reszkessetek Betorók plakát hívta fel erre figyelmem Kevinnel a közepén, hogy már csak harminc nap van hátra. Hirtelen az arcomhoz kaptam, hogy valamit alkotni lenne jó valami mást, mint a megszokott! Így döntöttem hirtelen felindulásból, hogy hozzá is

Tovább olvasom »

Élménytréning pedagógus szemmel

Amikor a képzéssel találkoztam, éppen útkeresésben voltam. Tulajdonképpen folyamatosan keresem azt a bizonyos utat. Szinte az első pillanattól, amikor friss diplomásként bekerültem a közoktatásba, tudtam, láttam, éreztem, hogy valami más módját kell megtalálnom a pedagógus létnek, mint amit látok. Tanfolyamok és diplomák sokasága következett, de még mindig nem jött az

Tovább olvasom »

Alternatív tanulási módszerek gyógypedagógus szemmel

Én abban az életszakaszban találkoztam a tanulási coachinggal, amikor több éves távolmaradás/ gyes / után a munkába való visszatérés előtt álltam.  Tele voltam kétségekkel, bizonytalansággal. A képzés megtanított arra, hogyan tűzzek ki helyesen célokat, hogyan építhető fel a célhoz vezető út és, hogy az út során fellépő akadályokat, stresszt hogyan,

Tovább olvasom »

Alternatív Élményórák a Gundelben Budapesten

Lendület, erő, lelkesedés! Újra, és újra! A tanulási coaching tanfolyamot egy tanévkezdéssel szinte egyszerre kezdtem el. Ezt nagyon jó döntésnek éreztem, új osztályfőnökségem mellé kiválóan illeszkedett ez a képzés! Minden képzéssel, élménnyel telt hétvége után alig vártam a hétfő reggeleket, hogy „élesben” probálhassam ki a tanultakat, vezessem be tanulóimat az

Tovább olvasom »

Játék – Élmény – Tanulás Képzéseinken

Játszunk, hogy fejlődjünk! Néhány évvel ezelőtt elgondolkodtatott ez a mondat, pedig már 14 éve pedagógusként dolgozok. Hónapokig beleitta magát az észjárásomba és naponta foglalkozni kezdtem azzal a témával, hogy miként lehet úgy tanulni, hogy nem is tanulunk. Elég kifacsart mondat, de mégis van benne igazság. A gyermek és minden ember

Tovább olvasom »

Iratkozz fel a játékos tanévnyitó gyakorlatokért!