EduPath Kiemelt Szakmai Napok Tanároktól tanároknak

November 7–9. | 17:00–20:00 | Online | Ingyenes részvétel

Az EduPath Kiemelt Szakmai Napok az első országos online esemény,
amelyet tanárok szerveznek tanároknak – ahol a tanári tapasztalat nem zártkörű, hanem közös erőforrás.

Három délután, amikor tanárok egymással gondolkodnak.
Valós helyzetekről, valódi kihívásokról és megoldásokról – arról, hogyan lehet ma hitelesen, energikusan és emberségesen tanítani.

Ez a három nap segít:

új szemmel ránézni a tanári szerepedre,

inspirációt és gyakorlati ötleteket gyűjteni,

visszanyerni az erőt, amiért valaha elkezdted.

Csatlakozz – mert a változás bennünk kezdődik, és most közösen tudjuk újraírni a tanári jelenlét erejét.

Ha érdekel, hogyan lehet ma tanárként hitelesen, emberségesen és mégis hatékonyan működni, akkor ez a három nap neked szól.

 

Pedagógusok  tanárok , valós tapasztalatból, valódi közösségben

November 7. péntek

17:00 Megnyitó - Edupath

Élmények az oktatásban egy másik szemüvegen át. Játék, coaching, pozitív pszichológia -

 

Szíjjártó Mónika és Csekőné Szabó Anikó coach - tréner

További előadóink

Szabolcsi Marcell - 17:30

„Útmutatás helyett iránykeresés – tanári hétköznapjaim újrakeretezve”

Amikor először hallottam a tanulási coachingról, azt hittem, valami újabb pedagógiai trendről van szó, amitől majd jobban fogják szeretni a gyerekek a magyart vagy a matekot. (Nem.) Később rájöttem, hogy nem trükk, hanem szemlélet: egy olyan keret, amiben nem nekem kell minden választ tudnom, hanem jó kérdéseket feltennem.

Szücsi Krisztina - 18:00

A humor nemcsak a jókedv forrása, hanem a tanulás, a kapcsolódás és a reziliencia egyik legfontosabb kulcsa.

Ebben a rövidke online workshopban abba kukkantunk bele, hogyan lehet a humort tudatosan használni a pedagógiai térben – anélkül, hogy erőltetett vagy felszínes lenne. Gyakorlati példákkal, rövid helyzetgyakorlatokkal és önreflektív kérdésekkel segítünk új szemmel nézni a nevetésre. Cél, hogy a humor ne valami „plusz” legyen, hanem természetes része a tanári hitelességnek.

Gárdai Mercédesz- 18:30

Tanulás mozgásban, fejlődés élményben.

A Gárdai Mozgás Tér Coaching szemléletű tanulási programja az élményalapú, mozgással kísért tanulást helyezi középpontba óvodás kortól iskolás korig. A játékos, mozgásos feladatok segítik a gyerekeket abban, hogy könnyebben megértsék és rögzítsék a tanultakat, miközben fejlődik önbizalmuk és kreativitásuk is. Célom, hogy a tanulás örömteli, motiváló és minden gyermek számára elérhető élmény legyen.

Dr. Kattein-Pornói Rita -19:00

Tanulási coaching a tanárképzésben, avagy a reziliens pedagógusok formálásának útja

A tanulási coaching a pedagógusképzésben olyan támogató folyamat, amely segíti a hallgatókat abban, hogy tudatosabbá váljanak saját tanulásukban, felismerjék erősségeiket és felelősséget vállaljanak fejlődésükért. A coach nem ad tanácsot, hanem kérdez, tükröt tart és ösztönöz az önreflexióra – így a tanulás valódi belső folyamattá válik. A coaching szemlélet átalakítja a tanár–hallgató kapcsolatot: a hierarchia helyett a partnerség, a bizalom és a közös fejlődés kerül a középpontba. Kiemelt szerepe van a motiváció erősítésében, az érzelmi intelligencia és a reziliencia fejlesztésében, valamint a tanári identitás formálásában.

November 8. szombat

Dénesné Szak Andrea - 17:15

Tanulási kalandok az osztályteremben

A diákok imádják a kihívásokat. Fedezd fel te is, hogyan alakíthatsz egy egyszerű feladatot izgalmas, önreflektív tanulási kalanddá! Konkrét példákat, tanári tippeket és inspiráló digitális eszközöket mutatok, amelyekkel a diákok örömmel lépik át saját határaikat. A tanulás most kezd igazán kalanddá válni!

Guba Eszter - 18:00

Én, mint tanár – hogyan hatok a diákjaimra és ők hogyan hatnak rám? – személyiségünk alfája és omegája

Előadásom vezérfonala a Persolog © D.I.S.C. Viselkedésprofil megközelítése, amelynek (köz)oktatási környezetben való alkalmazását sok éves tanítási tapasztalat alapján dolgoztam ki – ez a megközelítés ma még igazi újdonságnak számít a pedagógiában. A webinar során felfedezheted, mi irányítja viselkedésünket, hogyan hat ez tanári attitűdünkre, és miért van az, hogy egyes diákokkal az együttműködés gördülékeny, míg másokkal gyakrabban akadnak el a „fogaskerekek”.

Hankó Henriett -19:00

Kamaszok és a coaching

"A kamasz átalakítás miatt átmenetileg zárva" Vekerdy Tamás - vagyis coaching szemlélet a mindennapokban Mit jelent és hogyan erősödik a jövőorientáltság, a tudatosság, az önállóság és felelősségvállalás a kamaszoknál? - önismeret és önbecsülés - erősségek+gyengeségek megismerése, elfogadása - kommunikációs készségek fejlesztése - asszertív kommunikáció - pozitív fegyelmezés - stresszkezelés

November 9. vasárnap

Gulyás Zsuzsanna - 17:00

ÉRZELMI ELAKADÁSOK ÉS KÉZZELFOGHATÓ MEGOLDÁSOK

Az érzelmek ott vannak minden tanteremben, minden otthonban, minden kapcsolatban. Meghatározzák, hogyan tanulunk, hogyan tanítunk, hogyan reagálunk egymásra. De mi történik akkor, amikor az érzelmek elakadnak – amikor a félelem, a bizonytalanság vagy a kimerültség irányít? Előadásomban arra hívom a pedagógusokat és a szülőket, hogy közösen nézzünk rá ezekre az érzelmi mintázatokra, és fedezzük fel, hogyan válhatnak az elakadásokból erőforrások. Gyakorlati példákon, coaching- és tréningeszközökön, valamint a kineziológia módszertanán keresztül mutatom meg, hogyan lehet az érzelmeket nem elnyomni, hanem megérteni és oldani – hogy a tanulás és a tanítás újra örömteli, szabad és alkotó folyamattá válhasson.

Tánczos Lívia - 17:30

A coaching szemléletű pedagógus bátorít

.... és hisz abban, hogy minden tanuló képes a fejlődésre, ha megkapja a megfelelő támogatást. Olyan biztonságos légkört teremt, amelyben a diák mer kérdezni, hibázni, próbálkozni, és így valóban tanulni. A coaching szemléletű pedagógus képes figyelmesen meghallgatni a tanítványait, és valódi érdeklődéssel fordul feléjük. Tiszteli tanulóit, és egyenlő partnerként bánik velük.

Lampert-Rehák Petra, - 18:00

Atipikus konfliktusok – hogyan előzhetjük meg a konfliktusokat neurodivergens gyermekeknél?

Lampert-Rehák Petra, gyógypedagógus, atipikus fejlődés szakembere, tanulási coach Az előadás az iskolai konfliktusok természetét és megelőzésének lehetőségeit mutatja be autizmus, ADHD és tanulási zavarok esetén. A résztvevők betekintést kapnak az atipikus fejlődésű gyermekek viselkedésének hátterébe, valamint a konfliktusok tipikus forrásaiba. Az előadás gyakorlati útmutatót nyújt a nyugodt, befogadó és strukturált iskolai környezet megteremtéséhez, amely segíti a konfliktusok megelőzését és konstruktív kezelését neurodivergens tanulók esetében.

Az előadásokat követően kérdés-válaszok, illetve networking lehetőséget biztosítunk a résztvevők számára!

Iratkozz fel a játékos tanévnyitó gyakorlatokért!