Hivatalos felnőttképzés

Kompetenciafejlesztő tréning modul

LifeComp keretrendszerben

Előképzettség szükséges: Alapképzés: Educoach-mentor és junior coaching

A képzés célja

A program működésbeli és önismereti kompetenciákat fejleszt, amelyek meghatározzák az
oktatási, pedagógiai, fejlesztői és együttműködési helyzetek minőségét. A képzés szakmai
alapja a LifeComp európai kompetenciakeret, amely a személyes, társas és tanulási
kompetenciák három területén keresztül ad irányt az emberi működés fejlesztéséhez.

A kommunikáció tölti be a program központi terét, mert ebben a térben válik láthatóvá aműködés és ebben indul el a kompetenciák átalakulása. A modul stabil belső jelenlétet épít, amelyre biztonságosan ráépíthető a szakmai működés.

A képzés tartalma

Önismereti alapozás
A résztvevők feltérképezik saját működési mintáikat. Megértik döntéseik belső logikáját és azt, hogyan jelenik meg mindez a kommunikációjukban. Ez a felismerés teremti meg a fejlődés alapját.

Személyes értékek és értékrend
A képzés segít megérteni az értékrendszer szerepét. A résztvevők rálátnak azokra mintákra, amelyek meghatározzák a kapcsolódást és a szakmai jelenlétet. A tudatosítás új mozgásteret teremt a mindennapi működésben.


A gondolat, érzelem és viselkedés kapcsolata (CBT)
A modul gyakorlati szemléletben mutatja meg a gondolkodási és érzelmi folyamatok működését. A résztvevők megtapasztalják, hogyan alakul ki egy működési minta, és hogyan épülhet fel új, rugalmasabb működés. Ez az alap támogatja a tanulási kompetenciák megerősödését.

A kommunikáció, mint fejlesztési közeg
A kommunikáció a fejlődés legélőbb tere. Itt válik láthatóvá a személyes működés, a társas kapcsolódás és a tanulási folyamat minősége. A program minden eleme erre épít, mert a kompetenciák valódi átalakulása ebben a térben történik.


A LifeComp keretrendszer értelmezése és működésbe emelése
A program bemutatja a LifeComp kilenc kompetenciáját. A résztvevők megtapasztalják, hogyan jelennek meg ezek a kompetenciák saját kommunikációjukban, döntéseikben és együttműködési helyzeteikben. A keretrendszer így nem elmélet, hanem működés a
gyakorlatban.

A 4C működési tereinek kapcsolódása a LifeComp keretrendszerhez

A program a 4C elnevezést didaktikus címként használja, mert a négy terület több LifeComp kompetenciájával is kapcsolatban áll. A kritikai gondolkodás összefügg a LifeComp kritikai gondolkodás kompetenciájával. A kommunikáció és az együttműködés a LifeComp társas területének részei. A kreativitás több LifeComp kompetenciához kapcsolódik, elsősorban a rugalmassághoz, a növekedési szemlélethez és a saját tanulás irányításához. A 4C így nem különálló rendszer, hanem a LifeComp működési tereinek közérthető megfogalmazása.

A modul működésfókuszú szemlélete összhangban áll a NAT kompetenciaalapú megközelítésével. A NAT személyes, társas és tanulási területei azon a logikán alapulnak, amelyet a LifeComp is képvisel.

A modul olyan működést épít, amely segíti a pedagógus stabil jelenlétét a tanulási folyamatban. A képzés fejleszti a kapcsolódási készséget, az empátiát és a kommunikáció minőségét, amelyek a tanulói fejlődés alapjai. Támogatja azokat a belső folyamatokat, amelyek segítik a tanulás irányítását és a reflektív működést.

A képzés eredménye

tudatosabban támaszkodik saját működésére • felismeri értékei és mintái szerepét megérti a gondolkodási és viselkedési folyamatok kapcsolatát  stabilabb önreflexióval dolgozik • átlátja a kommunikáció fejlesztő szerepét érti a LifeComp területeit és be tudja építeni a saját szakmai működésébe képes felismerni és támogatni mások fejlődését kompetenciák alapján

Légy te is Edupath tréner !

Használd fel a megszerzett gyakorlati tudást a munkádban, vagy indíts akár önálló vállalkozást!

A második lépcső tíz héten át tartó, összesen 40 órás közös munkával indul. A folyamat lényege nem a tempó vagy a haladás kényszere, hanem az, hogy a résztvevők valódi jelenléttel építék be azt a működést, amelyre a képzés egészében építünk. Ezért a közös alkalmak mellé elegendő időt kapnak a saját ütemű gyakorláshoz és a peercoaching-órákhoz is.

Hétvégi csoport (szombat délelőtt)

Kezdés: 2025. február 14. (szombat) Időpont: 9:00–13:00 Heti egy alkalom, alkalmanként 4 óra

Feliratkozási lehetőség hamarosan!

Hétköznapi csoport (kedd–csütörtök)

Kezdés: 2025. február 10. (kedd) Időpont: 16:00–18:00 Heti két alkalom, alkalmanként 2 óra

Feliratkozási lehetőség hamarosan!

Időtartam

  • A csoportfoglalkozások 2025. április 11-ig tartanak.

  • Ez tíz hét közös jelenlétet foglal magában, amely összesen 40 óra.

További órakeret

A résztvevők a közös alkalmak mellett további:

  • 15 órát töltenek peercoaching-helyzetekben

  • 5 órát kapnak elméleti alapozásra

Ez a teljes folyamatot 60 órássá teszi.

 

Részletek

Figyelem! Maximum létszám a képzésre 15 fő.

A tanfolyam hivatolos felnőttképzésnek minősül, melyről hivatalos dokumentum készül.

Formája: élő online kontakt képzés

A képzés díja a fenti kedvezményeket tartalmazva: 

A teljes tanfolyami díj:  148.000 Ft.  

Fizetés csak a képzés kezdési hónapjában! Előre kizárólag a foglaló befizetése szükséges!

Részletfizetés 3 havi részletben:

3x 49.400 Ft

 

Árak:

Hol zajlik a képzés?

Minden alkalommal online, Zoom applikáción keresztül. A teljes képzés a résztvevők számára videó formában is átadásra kerül, hogy át tudják ismételni a tananyagot!

Kiket várunk a kurzusra?

A tanfolyam kifejezetten pedagógusok számára lett fejlesztve. Továbbá mindenki számára, akik az alap Edupath tanfolyamokat elvégezték.

Tanúsítvány - Oklevél

A sikeres teljesítés után a résztvevő tanúsítványt kap, amely rögzíti a képzés tartalmát és a fejlesztett kompetenciákat. A tanúsítvány felnőttképzési keretrendszerben érvényes.

Felnőttképzési azonosítónk: B/2020/000348

Hétvége
0
Óra
0
Gyakorlat
0
Elégedett résztvevő
0
Kristáné Zsuzsanna
"Anikó által átétékelem a dolgaimat és azon fogok továbbra is dolgozni, tevékenykedni, milyen módon tudnám a leghatékonyabban a tanítványaim életét könnyebbé tenni, hogyan tudom saját magamat is "rendbe tenni", hogy maximálisan, hatékonyan, legjobb tudásom szerint segíthessek tanítványaimnak.§
Varga Ferenc
"Nem csupán ismeretek és technikák elsajátításáról szó a képzés, hanem teljesen más szemléletmódot ad, ami hozzásegíti a résztvevőket önmaguk megismerésén túl ahhoz, hogy mások, elsősorban a gyerekek számára olyan útmutatást adjanak, mely által sikeresebb diákokká és boldogabb emberekké váljanak."

A képzés vezetője:

Szijjártó Mónika

Educoach – Tréner és mentor – Nyelvi coach – A Teachers Who Coach nemzetközi szervezet aktív tagja

Nyelvi és kommunikációs szakértőként olyan működésbeli tapasztalatra támaszkodom, amely egyszerre épül többéves tanítási gyakorlatra, fejlesztői szemléletre és saját módszertanra. A
munkám alapja a valós kommunikáció megértése, az emberi működés ismerete és az a képesség, hogy a nyelvhasználatot önismereti és gondolkodási térként látom. Különböző korosztályokkal és nemzetközi csoportokkal dolgozom, oktatási és vállalati közegben egyaránt. A kommunikációt nem technikának, hanem fejlődési térnek tekintem, amire a szakmai jelenlétem és a hivatásom épül.

Töltsd le az ingyenes e-book-ot!