Nyelvtanárként hamar rájöttem, hogy a tanítás nemcsak módszertanról, hanem emberi kapcsolatokról is szól. A tanár–diák és diák–diák kapcsolatok minőségét nagyban meghatározza, hogy milyen személyiségjegyekkel, viselkedési mintákkal rendelkezünk. Ez
indított arra, hogy mélyebben megismerjem a személyiség- és viselkedésprofilokat, és megtaláljam, hogyan lehet ezek ismeretével segíteni a tanulást, gördülékenyebbé tenni a kommunikációt, valamint motiváló, biztonságos légkört teremteni. Kutatásaim
eredményeként született meg a saját módszerem, a „Personal Context-Based Methodology”, amely a Persolog Személyiségprofil módszertanát ötvözi az oktatási környezetben alkalmazott reflektív megközelítéssel.
A módszer célja, hogy a pedagógusok felismerjék saját viselkedési mintáikat, kommunikációs stílusukat, és megtanulják, hogyan tudják ezeket tudatosan alkalmazni és rugalmasan alakítani a tanítás során. A Persolog Személyiségprofil négy fő viselkedési dimenziójának (Domináns, Befolyásoló, Kitartó, Szabálykövető) feltérképezése után közösen keressük, milyen módszerek és tanórai munkaformák illeszkednek legjobban a különböző személyiségprofilokhoz – mind a tanárok, mind a diákok esetében. Ez az innovatív, tartalomba ágyazott, személyiségjegyekre építő munkaforma segít a tanulói motiváció növelésében, a csoportdinamika javításában és az együttműködés fejlesztésében.
Képzés célja
A tréning célja, hogy a résztvevők mélyebb önismeretre tegyenek szert, megértsék saját viselkedésmintáikat, és megtanulják, hogyan alkalmazhatják ezt a tudást tudatosan az oktatásban. A viselkedésprofil ismerete nemcsak a tanári hatékonyságot növeli, hanem támogatja a diákok jobb megértését, az egyéni igényekhez igazodó tanítási módszerek kiválasztását és a konfliktusok megelőzését.
A tréning segít a diákok pályaorientációjában is, hiszen a személyiségprofilok felismerése irányt mutathat abban, hogy ki milyen tanulási, kommunikációs és munkastílusban tud a legjobban kibontakozni. A résztvevők a képzés végére egy gyakorlati eszköztár birtokában lesznek, amelyet bármely tanórai vagy nevelési helyzetben hatékonyan alkalmazhatnak.
Ez a megközelítés a közoktatásban abszolút innovatívnak számít: a résztvevők nemcsak a Persolog Viselkedésprofil Tesztet töltik ki és kapják meg annak részletes, személyre szabott elemzését, hanem megtanulják az általam kidolgozott módszertani alkalmazás lépéseit. A
tréning során mindenki személyre szabott javaslatokat kap arra, hogyan tudja a saját személyiségprofilját a mindennapi oktatásban eredményesen használni.